Advertisement

လူတိုင္းမွာ စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတာ ရွိၾကတာပါပဲ။ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးစံု၊ ျပႆနာ မ်ိဳးစံုနဲ႔ စိတ္ဖိစီးတတ္တယ္ေနာ္။ ခ်စ္ေလးတို႔မွာလည္း စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ရွိၾကမွာပါပဲ။ အလုပ္၊ သမီးရည္းစား၊ မိသားစု အစရွိတာေတြနဲ႔ေပါ့။ စိတ္ဖိစီးမႈမရွိဘူးဆိုတာ မရွိေပမယ့္ အမ်ားႀကီး မျဖစ္ေအာင္ နည္းသထက္နည္းေအာင္ေတာ့ လုပ္ရမယ္ေလ။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားတာက ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မေကာင္းတာမလို႔ ေသခ်ာတိုက္ထုတ္လုိက္ရေအာင္။

မျဖစ္တာေတြ ေတြးပူတာ ေလွ်ာ့ပါ

တခ်ိဳ႕ မိန္းကေလးေတြမွာျဖစ္တတ္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြက အေတြးေတြကေန လာတာပါ အဲဒီအေတြးေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ မျဖစ္ေသးတာေတြကို ပူတာပါ။ အလုပ္ျပဳတ္သြားရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ ငါဘယ္လိုေနရမလဲ အစရွိသလိုမ်ိဳး မျဖစ္ေသးတာေတြကို ေတြးပူၿပီး ေသာက မ်ားတတ္တာေတြပါ။ အလုပ္အသစ္က ရွာဖို႔ လြယ္ပါ့မလား၊ မရရင္ ဘာျဖစ္မလဲေပါ့။ အဲဒီလိုေတြ မေတြးပါနဲ႔။ ေတြးမိရင္လည္း ျဖစ္မွ မျဖစ္ေသးတာ ျဖစ္လာရင္ အဆင္ေျပသြားမယ္လုိ႔ ျပန္ေတြးထား။ ဒါမွ စိတ္ဖိစီးမႈ နည္းမွာ။

ဘယ္အရာမွ အၾကာႀကီး မဟုတ္ဘူး

ကိုယ့္ဆီမွာ စိတ္ညစ္စရာေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ရွိေနမွာပါပဲ။ အခု လက္ရွိခံစားေနရတဲ့ စိတ္ညစ္ေနရတဲ့ ျပႆနာေတြဟာ အၾကာႀကီး မဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္တန္ရင္ ၿပီးသြားမွာပဲ။ ေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အၾကာႀကီး မျမဲဘူးဆိုတာ ႏွလံုးသြင္းပါ။

(photo: www.thehtgroup.com/)

သူမ်ားေတြကို လိုက္မၾကည့္နဲ႔

သူမ်ားေတြကို လိုက္ၾကည့္တာကလည္း စိုးရိတ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေစၿပီး အဲဒီကေန တဆင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။ သူမ်ားေတြကေတာ့ ဘယ္လိုေတြ စုမိေနၿပီ ငါ့မွာေတာ့ ဘာမွမရွိေသးဘူး၊ ဘာမွလည္း မတက္ရေသးဘူး။ သူမ်ားေတြက ဘြဲ႔ေတြ ဘယ္ႏွစ္ဘြဲ႕ အဲဒီလိုအစရွိတာေတြေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးရတတ္တာမို႔ လုိက္မၾကည့္ပါနဲ႔။ ကိုယ္နဲ႔ မႏိႈင္းယွဥ္ပါနဲ႔ေနာ္။ ႀကိဳးစားဖို႔ ေနာက္မက်ေသးသလို ေစာလည္းမေစာေတာ့တာမို႔ တျဖည္းျဖည္း ပံုမွန္သာ ႀကိဳးစားသြားပါ။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ပါ

စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတာ သူမ်ားေတြကို လိုက္ၿပီး စိုးရိမ္ပူပန္ေနတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ ေပ်ာက္ဆံုးတ့ဲအခါမွာလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ပါ။ ကိုယ္ဝါသနာပါတာ လုပ္ၾကည့္တာ၊ ယံုၾကည္မႈ ျပန္ရဖို႔ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္တာ၊ သင္တန္းတက္တာ၊ အလွျပင္တာ အစရွိတာေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ၿပီး လုပ္ၾကည့္ပါ။ ဒါက စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို သက္သာေစမယ့္ နည္းပါပဲ။

တရားထိုင္ပါ

စိတ္ဖိစီးမႈေတြ မ်ားေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္လုိ႔ တရားမွတ္တာ၊ ဝင္ေလထြက္ေလ မွတ္တာမ်ိဳး လုပ္ၾကည့္ပါ။ စိတ္ေတြ ပ်ံ႕လြင့္တာမ်ိဳး မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ နည္းလာမွာပါ။

အနားယူခ်ိန္ထားပါ

စိတ္ဖိစီးမႈေတြ မ်ားေနတယ္ဆိုရင္ စိတ္ကို အနားေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ အနားယူခ်ိန္ သီးသန္႔ ရွိေနပါေစေနာ္။ တပတ္မွာ အနည္းဆံုး တစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အနားယူေပးပါ။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ဖိစီးမႈ နည္းနည္း သက္သာလာမွာပါ။

စိတ္ဖိစီးတယ္ဆိုတာက ေန႔စဥ္ဘဝကိုပါ ထိခုိက္ေစတဲ့အရာမို႔ ေသခ်ာတိုက္ထုတ္ႏိုင္ဖုိ႔ လိုတယ္ေနာ္။ ဒီနည္းလမ္းေတြ သံုးၾကည့္ပါဦး။

Comments

0 comments