Advertisement

အသံုး၀င္ေစမယ့္ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားျဖစ္တာေၾကာင့္ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့မယ့္ ပ်ိဳေမတို႔အေနနဲ႔လည္း ၀ေနတယ္လို႔ ခံစားေနရရင္ ဒီနည္းလမ္းေတြကို အသံုးျပဳၾကည့္ပါဦးေနာ္။

 ေလ့က်င့္ခန္း

HIIT (အျပင္းအထန္ေလ့က်င့္မႈ) လို႔ေခၚတဲ့ ေလ့က်င့္နည္းက စြမ္းအင္အားလံုးနီးပါးကို ထုတ္သံုးျခင္းနဲ႔ ပင္ပန္းမႈနည္းပါးျခင္း ကာလေတြကို တစ္လွည့္စီ လုပ္ေဆာင္ရတာပါ။ ႀကိဳးခုန္ျခင္း၊ ဖြဖြေျပးျခင္း ဒါမွမဟုတ္ စက္ဘီးစီးျခင္းစတဲ့ သာမန္ေလ့က်င့္ခန္းေတြသာ လုပ္႐ုံပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ HIIT နည္းလမ္းကို တစ္ပတ္ ၃ ရက္မွ ၅ ရက္အထိ တစ္ရက္ မိနစ္ ၂၀ လုပ္႐ံုနဲ႔ တစ္ကီလိုဂရမ္ကေန ႏွစ္ကီလိုဂရမ္ၾကား ဝိတ္က်ႏုိင္ပါတယ္။ HIIT နည္းလမ္းကို သံုးတဲ့အခါ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္း ပိုျမန္တဲ့အတြက္ စြမ္းအင္စားသံုးမႈကလည္း ျမင့္မားပါတယ္။ ယင္းေလ့က်င့္ခန္းက ခႏၶာကိုယ္က ပိုေနတဲ့ ကယ္လိုရီေတြကို အလ်င္အျမန္ဖယ္ရွားေပးၿပီး ၾကြက္သားေတြ သန္မာလာေစပါလိမ့္မယ္။

ဂရိတ္ဖ႐ုသီးကို ေန႔တုိင္းစားပါ

ဂရိတ္ဖ႐ုသီးက အမွ်င္ဓာတ္မ်ားၿပီး ကယ္လုိရီအရမ္းနည္းတဲ့ အစားအစာေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို ဂရိတ္ဖ႐ုသီး တစ္ျခမ္းစား႐ံုနဲ႔ လူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႔ ဗိုက္တာမင္စီ လိုအပ္ခ်က္ကို ျပည့္မီႏုိင္ပါတယ္။ ဗိုက္တာမင္စီဓာတ္က ခႏၶကိုယ္ကေန အဆီမ်ားစြာကို စုတ္ယူျခင္းမရွိေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာစားၿပီးတုိင္း ဂရိတ္ဖ႐ုသီး ဒါမွမဟုတ္ ဂရိတ္ဖ႐ုေဖ်ာ္ရည္ကို သံုးေဆာင္တာက ဝိတ္က်ဖုိ႔ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းျဖစ္ပါတယ္။

ကစီဓာတ္ပါတာေတြေလွ်ာ့ၿပီး အမွ်င္ဓာတ္ပါတာေတြ ပိုစားပါ

သၾကားနဲ႔ အျခားကစီဓာတ္ပါတဲ့ အစားအစာေတြဟာ ခႏၶာကိုယ္ကို စြမ္းအင္အတြက္ ဂလူးကို႔စ္အစား အဆီေတြကိုသာ သိမ္းဖုိ႔ တြန္းအားေပးပါတယ္။ သိမ္းစည္းထားတဲ့ အဆီေတြကို ေလာင္စာအျဖစ္ ခႏၶာကိုယ္က သံုးရမွ ဝိတ္ကက်တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိတ္တစ္ခ်ပ္စားမယ့္အစား ပန္းသီး ဒါမွမဟုတ္ အမွ်င္ဓာတ္မ်ားတဲ့ အရာတစ္ခုုခုကို စားပါ။ ဗုိက္ျပည့္သြားၿပီဆုိရင္ အစာေျခဖို႔လည္း အခ်ိန္ပိုၾကာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကယ္လုိရီနည္းနည္းနဲ႔ ဗုိက္ၾကာၾကာျပည့္ႏုိင္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ႏွံစား၊ အသီးအႏွံ၊ အသီးအရြက္၊ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကို ေန႔စဥ္စားသံုးတဲ့အစားအစာေတြအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ေပးပါေနာ္။

အစာမစားမီ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ပါ

ေရဟာ အဆိပ္အေတာက္ကို ဖယ္ရွားေပးတဲ့အျပင္ ခဏခဏေရေသာက္ျဖစ္ရင္ သြားေရစာ အမ်ားႀကီးမစားျဖစ္ေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရတစ္ဗူးကို ကိုယ္နဲ႔မကြာ အျမဲေဆာင္ထားၿပီး သတိရတုိင္းေသာက္ေနပါ။ အနံ႔ေလးနဲ႔မွ ေသာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ သံပရာ ဒါမွမဟုတ္ သံပယိုသီးေလး ညႇစ္ထည့္ႏုိင္သလို ခရမ္းခ်ဥ္သီးေဖ်ာ္ရည္၊ မုန္လာဥနီေဖ်ာ္ရည္စတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ေတြလည္း ေသာက္ႏုိင္ပါတယ္။

ဘလက္ေကာ္ဖီေသာက္ပါ

ကက္ဖိန္းဓာတ္ဟာ ဝိတ္က်ေအာင္ကူညီေပးတဲ့ ကယ္လုိရီေလာင္ကၽြမ္းမႈေတြကိုလည္း လုပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေကာ္ဖီေသာက္တဲ့အခါ ဝိတ္က်ဖုိ႔ဆုိရင္ ဘလက္ကို ေသာက္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဘလက္ေကာ္ဖီမွာ ကယ္လုိရီလံုးဝမပါပါဘူး။ ခရင္မ္နဲ႔ သၾကားေတြ ထည့္လုိက္ရင္ေတာ့ ၀ိတ္တက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္က ေကာ္ဖီေသာက္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ပါပဲ။ ကယ္လိုရီနဲ႔ အဆီပိုေတြကို ပိုၿပီးေလာင္ကၽြမ္းေအာင္ ကူညီေပးပါတယ္။

 

Comments

0 comments